[PROTOTYPE] I Sleep


#1

Temat poświęcony prototypowi I Sleep. :slight_smile:


#2

Grałem na PH więc podzielę się opinią :). Gra napewno zrealizowana z rozmachem :slight_smile: Przede wszystkim rzuca się w oczy bardzo ładnie zrealizowana grafika, wszystko jest dopracowane, schludne, pasuje do siebie. Lokacje są kolorowe, dużo się na nich dzieje. Podobała mi się ukryta lokacja, która miała dwa stany, w zależności czy włączyło się lampę czy też nie.

Tym niemniej po dłuższym graniu (ukończyłem demo) stwierdziłem że w to nie jest gra dla mnie. Bo mimo, że lubie przygodówki i kiedyś, dawno temu był to mój ulubiony gatunek gier, to w przypadku “I Sleep” bawiłem się średnio. Przede wszystkim nie bardzo wiedziałem o co w grze chodzi. Fakt że testy na targach nie sprzyjają dokładnemu skupieniu się na grze i wejściu w jej klimat, ale np. grając chwilę później w Matrioshkę nie miałem takiego problemu. W “I Sleep” miałem uczucie że gram w jakąś zupełnie abstrakcyjną zbieraninę mini gierek i zagadek logicznych (lub częściej nie logicznych :slight_smile: ) które do czegoś prowadzą ale nie mam pojęcia do czego. Jedynym kryterium postępu w grze na którym się koncentrowałem był system itemów, który podpowiada czy w danej lokacji mamy coś do zrobienia czy nie. Zbieramy więc wskazane przedmioty nie zawsze wiedząc po co. Oczywiście czasem zdarza się że wiemy po co, np. gdy musimy zbudować drabinę, w tym przypadku wiemy dokładnie co i dlaczego zbieramy, ale zdarzają się takie zagadki że wiemy tylko co zbieramy ale nie wiemy po co, a jak już wiemy po co (bo wiemy gdzie to użyć) to nie mamy pojęcia jaki będzie skutek naszych działań.

To raz, dwa, że konstrukcja gry jest taka, że praktycznie non stop mamy do rozwiązania zagadki, jedna po drugiej. Zrobienie jednej czynności otwiera kolejną zagadkę którą musimy wykonać i znów mozolnie szukać kolejnych przedmiotów, łączyć je itd. Nie ma chwili wytchnienia, nie znajdujemy żadnych innych elementów na scenie które mogłyby dać graczowi chwilę oddechu, poznać fabułę, świat gry itd. Tyle pieknych grafik o których można by opowiedzieć graczowi - kim jest ta postać spod ziemi, co ona tam robi, czym sa te konstrukcje na powierzchni, co to wogóle jest za miejsce… a tak nie wiemy nic, dostajemy poprostu plansze które mogłyby być czymkolwiek i mamy na niej klikać bez zastanowienia.

Generalnie gra wygląda trochę jakby to była kolejna HOPA, tyle że kolorowa i bez sekwencji szukania przedmiotów z listy. Tylko same interakcje, banalnie proste zresztą. Jak nie wiadomo co robić to wystarczy klikać na wszytskim i rozwiązanie w końcu się znajdzie samo (“zaciąłem się” może raz czy dwa na jakies 3-4 minuty)

Dla kogo może być fajna ta gra w tej postaci? Myślę że przede wszystkim dla fana gier typu HOPA który ma dość szukania przedmiotów z listy, a lubi same interakcje / minigry. Klasyczny fan przygodówek w starym stylu będzie wg mnie zawiedziony.
Nie jestem pewien również grupy docelowej. Czy to gra dla dzieci, mężczyzn czy kobiet? Oprawa graficzna sugeruje że dla dzieci i myślę że to byłby dobry kierunek, ale z drugiej strony gra ma podobno głęboką fabułę :wink: więc nie wiem, może kobiety też będą usatysfakcjonowane, ale pod warunkiem że dacie im możliwość poznania tej fabuły, bo inaczej to jest ona zbyteczna zupełnie.

Podsumowując. Gdyby ograniczyć ilość zagadek do tych najfajniejszych, najbardziej logicznych itp, resztę zastąpić jakimiś dialogami albo komentarzami na temat świata gry, pozwolić graczowi na bardziej swobodną eksploracje itd - to by mogło być naprawdę fajne. I w takie coś chętnie bym zagrał.

Pozdrawiam i sorry że ta opinia taka krytyczna, ale szczera :wink:
Rafał


#3

Dzięki za zaangażowanie i rozbudowany feedback! Na to właśnie liczymy w ramach amLABu. Nie mogę wprawdzie obiecać, że wprowadzimy wszystkie Twoje uwagi, ale na pewno je sobie poważnie przemyślimy :slight_smile:


#4

Jasne, w sumie to samo mniej więcej powiedziałem osobie z obsługi stoiska, więc nic nowego nie wymyśliłem :). Jak będę miał okazję jeszcze kiedyś zagrać to może dodam coś więcej.


#5

Ten tytuł będzie w beta testach!!! Ja już czekam!!! :grin:


#6

Dostałem betę i od razu ograłem.

Więc tak, gra opowiada o śnie dziecka, króre ma uratować kwiatka, przynajmniej tak mi się wydaje. :slight_smile:
Pomysł na grę jest świetny, bardzo ciekawy i interesujący.
Gra gameplay-em przypomina tradycyjną HOP-ę, tylko z lekko innymi interakcjami i budową.
O grafice nie będę się wypowiadał, bo robił to Artifex, więc jest na najlepszym poziomie.
Plusami są:
-oprawa audio-wizualna,
-opowiadana historia,
-gra jest podobna do gier HOPA, które kocham, :slight_smile:
-animacje,
-interakcja z otoczeniem, mam na myśli otwieranie szafek i ogólnie interaktyne otoczenie,
-ciekawie ukryte przedmioty,
-pomysł na grę.
Zastrzeżeń nie mam, bo to 1. prototyp, 2. nie znalazłem ich, 3. prototyp ograłem w 15 minut.
Obawą pozostaje tylko to czy gra utrzyma ten poziom co teraz, czy historia nie zostanie zmarowana, ale raczej myślę że jeśli tworzycie to Wy to tylko niepotrzebne zamartwiane się. :wink:
W grę najchętniej zagrałbym na tablecie, na komputerze grało się super, ale mechanika gry, aż prosi się o port na tablety. Jak coś jeszcze wymyślę oczywiście dopiszę w tym wątku.
Mam nadzieję że pomogłem i liczę na kolejne prototypy AMLab w beta-testach. :blush:


#7

Dzięki za ogranie i podzielenie się spostrzeżeniami. Cieszymy się, że prototyp Ci się spodobał :slight_smile:


#8